art i cinema, vida quotidiana

La fàbrica de xocolata


golden ticket

EL FANTÀSTIC PROPÒSIT D’EXPLICAR-ME A TRAVÉS DEL CINEMA

Les dues coses més bones del món s’ajuntaven en una pel·lícula: En Johnny Depp i la xocolata. Però aquell imaginari americà, m’espantava una mica. Nens ofegats, absorbits, triturats, perduts, dentadures postisses, cases tortes i Umpah Lumpahs. Els Umpah Lumpahs feien molta por. Així que, sortint del cinema, ara ja farà uns anys, vaig decidir suprimir de la llista aquella pel·lícula. No seria entre les pel·lícules que passaria als meus fills perquè coneixessin la seva mare.

Avui però, amb un d’aquests dins la panxa, un fill vull dir, he tornat a pensar en la pel·lícula esborrada i he arribat a una altra conclusió. Refer la llista i tornar a incloure-la. I és que, tants anys deambulant de feina en feina, amb tants llasts als peus (ja sabeu, els de tots els panolis de la meva lleva: Una llicenciatura, un màster i una hipoteca) m’he vist com el nen de la pel·lícula. Menys pobre, però. Menys prima, d’altra banda. Sense avi i sense mentor, no obstant.

LA FÀBRICA DE XOCOLATA

Fabricar somnis, esperar. Pensar en tot allò que a hom li espera després d’haver trencat una galeta de la sort, trobat un trèvol de quatre fulles, trepitjar merda, vessar el cava. Pastelejar una mica la vida amb l’esperança màgica d’un nen. Tot això amb una teula de xocolata Nestlé a les mans.

No podia dormir ahir nit. I la nena del ventre, tampoc. Em deia: “Mare, vull xocolata extrafina Nestlé. Si em dones aquella merda de succedani altre cop, faré que el cap em creixi de tal manera, que te’n recordaràs de mi el dia del part.“ I com a bona mare que ja sóc, em vaig llevar a buscar la xocolata. La tenim en una caixa folrada amb la imatge de la Naomi Campbell. Així, augmenta el remordiment alhora d’escollir el tamany de la porció. O almenys això diu el meu marit, mentre mira la negra de fora la caixa.

Hi havia una teula per encetar. Un lingot vermell fantàstic amb unes lletres grogues que anunciaven alguna promoció: “2000 Euros per a tota la vida.” dos mil euros per tota la vida? Dos mil cada més per a tota la vida! Vaig recordar aleshores un flaix d’anunci d’una velleta a qui li havia tocat el premi l’any anterior. Una jubilada adorable que pintava gerros de flors en un estudi solejat de Madrid: “Gràcias a Nestlé puedo dedicarme a lo que me gusta”, deia mentre somreia feliç entre els seus ciclamens. Malaputa! -Pensava aleshores- Quina sort! -Vaig pensar ahir a la nit- Se m’acaba l’atur just abans no neixi la nena, guanyo el premi i puc, tranquil·lament, viure tranquil·la la resta de la meva vida!

Així que obro l’ordinador, la pantalla il·lumina la cuina fosca. Una mare fent-se passar una gran porció de xocolata per la boca. Introdueix els codis promocionals, mentre espera, satisfent-se l‘antull, l’arribada d’una vida encara més dolça.

Estàndard

Deixa un comentari

