dones!, literatura

Al·legat contra les princeses imbècils


barbie

No puc deixar de pensar en aquesta versió de la Lisa Simpson argentina! Ni en com deu ser de fantàstica la seva mare (o el seu pare) que, tant si és pels gens que li ha aportat o per les reflexions que li han fet néixer, ben segur han provocat aquest al·legat contra la imbecil·litat femenina que vesteixen les princeses Disney.

Quan va néixer la meva filla, em vaig negar en rotund a comprar-li res que fos de color rosa o que portés estampada alguna d’aquestes execrables icones de l’estupidesa humana. Barbies Spilbergitzades, nenes amb el cervell de cotonet dolç i les aspiracions d’una dona com cal dels anys 40.

I per què no he de voler deixar que el meu príncep em trobi eh, mare? Per què no puc vestir-me del color que em roti? (rosa, també) Per què he de tenir necessariament i en tot moment les aspiracions d’una dona moderna, lluitadora, desacomplexada i lliure?

I jo penso llavors que ja puc vestir la nena de negre i blau, convertir-la en una  versió reduïda del que m’hagués agradat ser.  O alliçonar-la respecte l’incommensurable poder de la seva sexualitat, cerebral i sinistra (com la Kitty, una gateta que pensa en gran, tenint en compte la mida del seu cap).

Que ja li puc dir que ningú li imposi la fe o la deriva (ni tan sols la seva mare). Que sigui sistemàticament descreguda i tolerant, que s’estimi tant a sí mateixa que vulgui el mateix amor pels qui l’envolten. Que faci el bé però que esgarrapi quan la fereixin. Que somrigui sense tapar-se la boca. Que de tant en tant, es talli els cabells ella mateixa. Que de tant en tant sospiri mirant l’infinit mentre es pentina. I deixi petons vermells als miralls, convertint-se en l’imbècil princesa que totes som, quasi atàvicament, mal ens pesi.

Estàndard

Deixa un comentari

